لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
تزریق فیلر خط اخم

تزریق فیلر خط اخم

تزریق فیلر خط اخم یکی از رایج‌‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها به منظور برطرف کردن چین و چروک‌های ناحیه پیشانی است که تاثیرات قابل توجهی نیز دارد. این روش، علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد، باعث می‌شود افراد اعتماد به نفس خود را بازیابند. در این مقاله با ما همراه باشید تا این روش را به طور کامل بررسی کنیم و به سوالات احتمالی شما عزیزان پاسخ دهیم.

فیلر خط اخم

تزریق فیلر خط اخم چیست؟

دلایل مختلفی همچون دلایل عاطفی، اجتماعی و فیزیکی وجود دارند که سبب می‌شوند افراد مبتلا به خط اخم شوند. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود ظاهر افراد پس از ایجاد خط اخم، تزریق فیلر خط اخم به پیشانی افراد است.

استفاده از این چنین روشی می‌توانند سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر افراد شود. خوشبختانه این روش مزایای بسیار زیادی دارد. بسیار حائز اهمیت است اگر قصد دارید خط اخم پیشانی خود را محو کنید، به پزشکان متخصص بدین منظور مراجعه کنید. پزشکان متخصص تزریق فیلر برای خط اخم را به بهترین روش ممکن و بدون بروز هیچ گونه عوارضی انجام خواهند داد.

برطرف کردن خط اخم با فیلر

احتمالاً می‌دانید که تزریق ژل و بوتاکس می‌تواند تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی بهبود و بر طرف کردن چین و چروک‌های صورت افراد داشته باشد. به همین سبب است که بسیاری از افراد برای بر طرف کردن چروک‌های صورت خود همچون خط اخم پیشانی تصمیم به تزریق فیلر می‌گیرند.

به منظور تزریق فیلر خط اخم می‌توانید از متخصصان زیبایی و پزشکان بسیاری کمک بگیرید. در تزریق فیلر و تزریق بوتاکس از متد درمانی بوتولنیوم استفاده می‌شود. این متد درمانی ماهیچه‌های صورت شما را به صورت موقت فلج خواهد کرد. از آن جایی که تزریق بوتاکس و فیلر بسیار به صرفه است و نتایج زود هنگام دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به منظور زیبا سازی صورت خود از آن استفاده کنند.

قبل و بعد تزریق فیلر خط اخم
قبل و بعد تزریق فیلر خط اخم

روش از بین بردن خط اخم با فیلر

به این دلیل که در ناحیه خطوط اخم و پیشانی مویرگ‌های بسیار زیاد و حساسی وجود دارند که به سمت چشم می‌روند، تکنیک و شیوه تزریق فیلر اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع باید پزشک و متخصصی را به منظور تزریق فیلر خط اخم انتخاب کنید که دارای تخصص و تجربه بالایی باشد، زیرا در صورت اشتباه و خطا در زمان تزریق می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی به مویرگ‌های این ناحیه وارد کند. یک پزشک با تجربه قادر خواهد بود با بررسی عمق خطوط اخم، نوع و شرایط پوست مراجع میزان ژل مورد نیاز را با دقت اندازه‌ گیری و مشخص کند. معمولاً برای انواع خط اخم‌ها حدود یک سی سی ژل کافی خواهد بود.

در ابتدا پزشک متخصص به منظور بی‌ حس کردن پیشانی افراد از کرم بی‌ حسی موضعی استفاده می‌کنند. پس از بی‌حس شدن پیشانی با استفاده از سوزن مخصوص فیلر به خط اخم تزریق خواهد شد.  مدت زمان تزریق ژل به خط اخم و پیشانی بسیار کم است و شما درد قابل توجهی در طی این فرایند احساس نخواهید کرد. پس از تزریق ژل مقداری قرمزی یا کبودی و تورم در ناحیه مورد تزریق وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که قرمزی، تورم و کبودی به وجود آمده، پس از مدتی بهبود می‌یابد.

مزایای تزریق فیلر خط اخم

تزریق فیلر خط اخم می‌تواند فواید و مزایای بسیار زیادی برای مراجعان به همراه داشته باشد. از جمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم‌‌ترین مزیت و فایده این روش این است که ظاهر عبوس چهره افراد تغییر خواهد کرد و دیگر چهره افراد اخمو نخواهد بود.
  • تزریق فیلر خط اخم سبب جوان سازی و صاف شدن پوست ناحیه پیشانی شما خواهد شد، در نتیجه زیبایی چهره شما افزوده می‌شود و جوانی و طراوت به چهره بازگردانده خواهد شد‌. 
  • همچنین تزریق فیلر می‌تواند مزایا و فواید دیگری داشته باشد. برای مثال این روش زیبا سازی، بسیار ساده و آسان انجام خواهد شد.
  • تزریق فیلر خط اخم دوران نقاهت ندارد و افراد می‌توانند بلافاصله پس از انجام این تزریق به منزل خود بازگردند و کارهای روزمره خود را از سر گیرند.
  • همچنین خوشبختانه این روش نتیجه بسیار سریع داشته بنابراین هیچ نیازی نیست مدت زمان زیادی منتظر نتیجه این روش بمانید.

نکات منفی تزریق فیلر به خط اخم

به طور معمول هر نوع اقدام و عمل زیبایی علاوه بر این که مزایا و فوایدی را برای افراد به همراه خواهد داشت، می‌تواند عوارض و آسیب‌هایی نیز ایجاد کند.  تزریق فیلر به خط اخم نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد پس از انجام آن ممکن است دچار مشکلاتی شوند. از جمله عوارض این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از تزریق فیلر و ژل به خط اخم امکان این که قرمزی، التهاب و تورم ناچیزی در محل تزریق به وجود آید، زیاد است.
  • همچنین در صورتی که از پزشک متبحر و با تجربه به منظور تزریق فیلر کمک نگیرید، امکان این که به چشم‌ها آسیب برسد، افزایش خواهد یافت.

نتیجه گیری

اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن چین و چروک‌های ناحیه پیشانی و خطوط اخم خود هستید، باید به شما بگوییم تزریق فیلر خط اخم یکی از بهترین روش‌ها بدین منظور است. در صورتی که این کار زیر نظر پزشکان متخصص انجام شود، می‌تواند مزایا و فواید بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. برای انجام این روش می‌توانید به بهترین متخصص پوست در سعادت آباد تهران مراجعه نمایید.

ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر

سوالات متداول

چه کسانی نمی‌توانند از تزریق فیلر خط اخم استفاده کنند؟

به طور معمول تزریق فیلر برای برخی افراد ممنوع است. از جمله این افراد می‌توان به کسانی که حساسیت دارند، افرادی که دچار بیماری خود ایمنی هستند، افرادی که دچار عفونت یا مستعد کلوئید هستند و غیره اشاره کرد.

چه دلایلی سبب ایجاد خط اخم در افراد می‌شوند؟

عوامل متعددی همچون عوامل ژنتیکی، استرس و کم خوابی، عادات حرکتی چهره، افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از جمله دلایل ایجاد خطوط اخم هستند.

زمان شروع چین و چروک‌های پیشانی از چه سنی است؟

معمولاً از سن حدود ۲۰ سالگی خطوط افقی بر روی پیشانی افراد ایجاد می‌شوند اما معمولاً پس از سن ۳۰ سالگی است که این چین و چروک‌ها به وضوح دیده خواهند شد‌.

در سنین جوانی چگونه می‌توان چین و چروک‌ها و خطوط اخم پیشانی را از بین برد؟

معمولا از آن جایی که در سنین جوانی این چین و چروک‌ها بسیار خفیف هستند، افراد می‌توانند با استفاده از محصولات مراقبتی تا حد زیادی آن‌ها را کاهش دهند. اما اگر احساس می‌کنید دچار پیری زودرس شده‌اید و پیش از ۳۰ سالگی این چین و چروک‌ها به وضوح دیده می‌شوند، بهتر است به منظور بهبود از روش‌های زیبایی همچون تزریق فیلر استفاده کنید.

راه‌های درمان خطوط اخم و پیشانی در مردان چیست؟

از آن جایی که پیشانی مردان نسبت به زنان بسیار عضلانی‌تر است و با افزایش سن چروک‌های عمیق‌ تری بر روی صورت آنها ایجاد می‌شود، مردان نمی‌توانند از محصولات مراقبتی یا لایه برداری برای برطرف کردن چروک‌های خود استفاده کنند. بلکه لازم است از روش‌هایی همچون تزریق ژل یا جراحی به این منظور بهره بگیرند.

چه نوع ورزشی می‌تواند برای از بین بردن خطوط اخم موثر باشد؟

جالب است بدانید که برخی از ورزش‌های صورت به مرور زمان با حرکت دادن عضلات می‌توانند سبب کاهش چین و چروک‌ها شوند. برای مثال شما می‌توانید با حرکت دادن عضلات پیشانی، ابرو، چشم، دهان و گردن عضلات خود را تقویت کنید. البته توجه داشته باشید که اگر دنبال روشی با نتیجه سریع هستید، ورزش‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *