لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
تزریق بوتاکس

بهترین سن تزریق بوتاکس

بهترین سن بوتاکس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در هر فرد ممکن است متفاوت باشند. با این حال، عواملی وجود دارند که می‌توانند به طور کلی در مشخص کردن بهترین سن برای بوتاکس موثر باشند. در صورتی که مطمئن نیستید آیا الان زمان مناسبی برای تزریق بوتاکس برای شما است یا خیر، در این مقاله با ما همراه باشید. 

تزریق بوتاکس

چه زمانی برای تزریق بوتاکس اقدام کنیم؟

بوتاکس مشهورترین ماده تزریقی زیبایی در سطح جهان است، اما تعیین زمان ایده آل برای تزریق آن ممکن است برای بسیاری از افراد نامشخص باشد. ممکن است برای شما سوالاتی در مورد اینکه آیا برای بوتاکس خیلی زود است یا دیر، پیش بیاید. با این حال، پاسخ ساده است: زمان مناسب برای بوتاکس زمانی است که برای خود شما با شرایط فردی خودتان مناسب است. 

تزریق بوتاکس برای افراد در هر سنی بالاتر از 18 سال بلامانع است و معمولاً برای افراد بین 25 تا 50 سال انجام می‌شود. صرف نظر از سن شما، این درمان می‌تواند به طور موثر چین و چروک‌های صورت شما را کاهش دهد و حتی از ایجاد آن‌ها جلوگیری کند.

در ابتدا، بوتاکس عمدتاً در بین افراد 40 و 50 ساله استفاده می‌شد. با این حال، اکنون می‌دانیم که این ماده می‌تواند برای طیف وسیع‌تری از افراد، از جمله افراد جوان‌تر، مفید باشد.

بوتاکس برای افراد جوان

بوتاکس یک درمان پیشگیرانه عالی برای افراد جوان است. به جای استفاده از آن برای رفع خطوط ریز موجود در صورت، مداخله زودهنگام با بوتاکس در واقع می‌تواند از تشکیل این خطوط جلوگیری کند. با استفاده پیشگیرانه از این درمان نوروتوکسین برای مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری قبل از ظهور، می‌توانید ظاهری جوان تر را برای مدت طولانی حفظ کنید. 

اثربخشی بوتاکس در جلوگیری از چین و چروک در توانایی آن در فلج کردن ماهیچه‌های صورت نهفته است. با انجام درمان قبل از آشکار شدن چین و چروک، ماهیچه‌های صورت به طور قابل توجهی شکل گیری چین و چروک را به تاخیر می‌اندازند. بسیاری از افراد به این نتیجه می‌رسند که حدود 30 سالگی زمان ایده آلی برای در نظر گرفتن درمان پیشگیرانه بوتاکس است.

آیا 30 سالگی بهترین سن بوتاکس است؟

در حدود سن 30 سالگی، بسیاری از افراد به دلیل پیشروی معمول فرآیند پیری طبیعی، تزریق بوتاکس را شروع می‌کنند. در بیشتر افراد، تولید کلاژن و الاستین، اجزای ضروری برای حفظ پوستی سفت و جوان، در اواسط دهه 20 زندگی شروع به کاهش می‌کند. در حالی که اثرات کاهش تولید آن‌ها ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشد، این فرایند بدون وقفه در حال رخ دادن است. بدون کلاژن و الاستین کافی، پوست ساختارهای حمایتی خود را از دست می‌دهد و این امر منجر به کاهش سفتی و انعطاف پذیری آن می‌شود. در نتیجه، پوست بیشتر مستعد چروک شدن و ایجاد خطوط می‌شود.

با نزدیک شدن به سن 30 سالگی، بسیاری از افراد در آستانه دچار شدن به چروک‌های دائمی، به ویژه در نواحی خاص مانند پیشانی و اطراف چشم هستند. با این حال، با انتخاب درمان قبل از پیدایش این خطوط، می‌توان تأثیر فرآیند پیری را کاهش داد. توجه به این نکته ضروری است که روند پیری برای هر فردی متفاوت است و اگر اعضای خانواده شما علائم اولیه پیری صورت را تجربه کرده اند، احتمالاً شما نیز با الگوهای مشابهی مواجه خواهید شد.

اگر خانواده‌تان در سنین پایین‌تر نشانه‌های پیری را نشان می‌دهند، ممکن است حتی قبل از رسیدن به 30 سالگی لازم باشد به فکر تزریق بوتاکس باشید. اقدام برای تزریق بوتاکس در اواسط دهه 20 سالگی در چنین مواردی غیر معمول نیست. برعکس، اگر خانواده شما علائم پیری را در سنین بالاتری نشان می‌دهند، می‌توانید درمان پیشگیرانه را تا سن 35 سالگی یا بالاتر به تعویق بیندازید. توجه به این نکته ضروری است که سبک زندگی شما نیز در این امر نقش دارند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدون ضد آفتاب، مصرف زیاد الکل و به ویژه سیگار کشیدن می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند.

بوتاکس در 40 سالگی

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که درمان بوتاکس را تا سنین بالاتر به تعویق بیاندازند، اما این روش ممکن است هم برای بودجه و هم برای پوست آنها مطلوب نباشد. در واقع، افرادی که درمان بوتاکس را زودتر شروع می‌کنند، علائم پیری کمتری در اواسط دهه چهل سالگی خود دارند و نیاز به درمان‌های کلی ضد چروک از جمله بوتاکس دارند.

زنانی که هرگز بوتاکس نکرده اند، مزایای پیشگیرانه درمان زودهنگام را از دست می‌دهند و ممکن است نیاز به رفع چین و چروک‌های موجود داشته باشند. در این مرحله، برخی از آسیب‌های پوست با پوست نازک‌تر و چین و چروک‌های قابل توجه‌تر ممکن است دائمی باشند. در چنین مواردی، بوتاکس ممکن است به تنهایی  برای دستیابی به ظاهری شاداب کافی نباشد و روش‌های دیگری مانند فیلرها، لیزر درمانی یا حتی جراحی ممکن است لازم باشد.

نتیجه گیری

با توجه به فاکتورهای اعلام شده، می‌توان گفت بهترین سن برای بوتاکس بیشتر از این که یک بازه‌ی سنی یکسانی داشته باشد، به عوامل فردی بستگی دارد. به یاد داشته باشید که مشورت با یک متخصص پوست و مو می‌تواند بهترین راه‌ را پیش روی شما گذاشته و شما را به نتیجه‌ی مطلوب مورد نظرتان برساند. 

بهترین سن برای شروع درمان بوتاکس چه سنی است؟

اواخر دهه 20 تا اوایل دهه 30.

حداقل سن برای انجام بوتاکس چه سنی است؟

به طور کلی، افراد باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

آیا بوتاکس برای افراد مسن می‌تواند موثر باشد؟

بله، می‌تواند به کاهش چین و چروک در افراد مسن کمک کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *