لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب جزو آن دسته از تزریقات زیبایی است که زیباجویان بسیاری به دنبال انجام آن هستند! تا مدت‌ها پیش تصور این که بتوان بدون عمل جراحی به لب‌ها فرمی زیبا و دلخواه داد به طوری که فرم صورت نیز تغییر کند برای بسیاری دور از ذهن بود. اما با پیشرفت‌هایی که در زمینه زیبایی و جوانسازی صورت شکل گرفته، این موضوع دیگر دور از انتظار نیست و با تزریق فیلر لب می‌شود این تغییر را ایجاد کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا تزریق ژل یا فیلر لب را به طور کامل بررسی کنیم.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

تزریق ژل لب چگونه است؟

در تزریق ژل لب، از نوعی فیلر یا پرکننده که مختص به لب‌ها است استفاده می‌شود. این ژل می‌تواند پس از مدتی به لب‌ها فرمی زیبا ببخشد و به طور کلی در چهره شما تغییر بزرگی ایجاد کند. تزریق فیلر لب بدون هیچگونه جراحی انجام می‌شود. در تزریق ژل لب تنها از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. 

با تزریق ژل به لب‌ها می‌توان فرم و حجمی زیبا به لب‌ها بخشید. لب‌ها تاثیر بسیاری در فرم چهره دارند و جزو اولین اعضایی در صورت هستند که افراد در مواجهه با ما متوجه آن می‌شوند. در نتیجه تاثیر لب‌ها بر زیبایی موضوعی اجتناب ناپذیر است. برای ایجاد نوعی هارمونی و زیبایی بخشی به صورت، تزریق ژل لب روش کم تهاجم و محبوبی است.  

با تزریق فیلر به لب‌ها، حجم و فرم آن‌ها تغییر می‌کند. البته باید در نظر داشت که میزان ماندگاری، زمانی که این تغییر فرم ایجاد می‌شود و نتیجه‌ی نهایی آن به جنس فیلری بستگی دارد که در تزریق ژل استفاده می‌شود. شاید برایتان سوال شود که فیلرها از چه جنسی هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه این سوال را پاسخ می‌دهیم.

جنس فیلر مورد استفاده در تزریق فیلر لب

تاثیری که تزریق ژل لب در چهره شما خواهد گذاشت و همچنین ماندگاری و زمان اثر گذاری آن، کاملا به جنس ژلی که استفاده می‌شود بستگی دارد. به طور معمول جنس ژل‌هایی که استفاده می‌شوند به این صورت است: 

فیلر اسید هیالورونیک (HA)

از جمله محبوب‌ترین پرکننده‌هایی که برای تزریق فیلر لب استفاده می‌شود، ژل‌های HA یا هیالورونیکی هستند. اسید هیالورونیک عنصری جوانساز است و برای حجم دهی و تغییر فرم لب‌ها کاربرد گسترده ای دارد. تاثیر فیلر هیالورونیک بر لب‌ها فوق العاده است به طوری که اکثر متخصصان زیبایی تزریق فیلر لب هیالورونیکی را پیشنهاد می‌دهند. ژل اسید هیالورونیک می‌تواند به جوانسازی و حفظ رطوبت در لب‌ها کمک کند. البته جنس این فیلر به نوعی است که پس از مدتی جذب بدن می‌شود و نیاز است که دوباره آن را تزریق کرد.

قبل و بعد تزریق ژل لب
قبل و بعد تزریق ژل لب

خواص فیلر هیالورونیک در تزریق لب

از جمله مواردی که ژل هیالورونیک را در میان پرکننده‌های لب محبوب می‌کند، خواص زیر است:

  • آبرسانی به پوست
  • ترمیم زخم‌ها و جای زخم در پوست
  • حذف تَرک‌های پوستی روی لب
  • ایجاد لطافت در پوست
  • پیشگیری از پیری و افتادگی پوست صورت و لب 

البته همانطور که گفتیم این ژل پس از مدتی جذب بدن می‌شود و بایستی برای اثربخشی بیشتر و مشاهده تاثیر کامل آن بر صورت، مدتی بعد دوباره آن تزریق ژل لب انجام داد.

برندهای سازنده ژل هیالورونیک برای تزریق لب

ناگفته نماند که برندهای مختلفی به تولید فیلر هیالورونیک می‌پردازند. از جمله بهترین آن‌ها که برای تزریق فیلر لب مناسب هستند عبارتند از:

  • ژل لب پرفکتا
  • ژل لب رستلین
  • ژل لب ژوویدرم
  • ژل لب بلترو
  • ژل لب تئوسیال
  • ژل لب رووفیل
  • ژل لب استایلج

برندهای دیگری نیز در این حوزه استفاده می‌شوند اما تزریق بهترین‌ها باعث می‌شود احتمال ایجاد عارضه پس از تزریق بسیار کاهش یابد و بدون هیچ نگرانی از فرم جدید لب‌های خود لذت ببرید.

تزریق فیلر لب به چه صورت است؟

برای انجام تزریق فیلر ابتدا بایستی به متخصص زیبایی که سابقه خوبی در این حوزه دارد مراجعه کنید زیرا تبحر و تخصص پزشک جزو مهم‌ترین چالش‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه از تزریق ژل لب است.
متخصص زیبایی بهترین مدل و گزینه که با فرم لب‌های شما همخوانی داشته باشد را به شما پیشنهاد می‌دهد.
پس از انتخاب مدل برای تزریق فیلر لب و همچنین انجام معاینات کلی از جمله سلامت عمومی به خصوص در ناحیه دهان و دندان، می‌توان تزریق را شروع کرد. گفتنی است در صورتی که بیماری زمینه‌ای خاصی دارید و یا لب‌های شما مشکل جدی‌ای دارند، بایستی حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

پس از معاینات لازم و اطمینان از همه جهت، پزشک با تزریق بی حسی موضعی به ناحیه انتخاب شده، به تزریق فیلر لب می‌پردازد. با توجه به مدلی که انتخاب کرده اید، خطوطی بر روی لب‌ها کشیده می‌شوند تا بر روی آن‌ها ژل تزریق شود.
پس از اتمام تزریق، پزشک متخصص توصیه‌های لازم برای مراقبت‌های بعد از فیلر لب را خواهد گفت که برای اثربخشی هرچه بیشتر باید آن‌ها را انجام دهید.

مزایای تزریق فیلر لب

این روش جوانسازی، مزایای بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

  • کاملا بدون تهاجم است: به هیچ بخیه ای برای حجم دهی نیاز نیست
  • ژل با بدن سازگاری دارد: با توجه به جنس اسید هیالورونیک، این ماده در بدن نیز یافت می‎شود و در نتیجه عارضه خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کند.
  • در دسترس است: با توجه به تجهیزات مورد نیاز آن، انجام تزریق ژل لب سخت نیست و همه افراد می‌توانند آن را انجام دهند.
  • محدودیت ندارد: می‌توان گفت تزریق ژل برای افراد بالای 18 سال به بعد کاملا مجاز است و تنها در صورت داشتن عارضه خاص نمی‌توان آن را انجام داد.
  • امکان تغییر دارد: تزریق با توجه به مدلی که شما می‌خواهید انجام می‌شود. اما در ترمیم‌های بعدی با توجه به درخواست شما، می‌توان مدل را تغییر داد. البته این کار ممکن است زمان بیشتری برای اثربخشی نیاز داشته باشد.

معایب تزریق ژل لب

همانطور که گفتیم، به طور کلی این روش عارضه خاصی ندارد اما با این حال برخی از خطرات و معایب احتمالی آن ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • عدم سازگاری: در برخی افراد ممکن است ژل باعث ایجاد حساسیت و عدم سازگاری با لب شود. این عارضه می‌تواند باعث بروز خطراتی مانند ورم و دیگر مشکلات شود. 
  • عدم قرینگی: گاها پس از تزریق فیلر لب افرادی دچار عدم قرینگی در ناحیه لب شده اند و قسمتی از لب‌ها با دیگری فرق داشته است. احتمال بروز این عارضه بسیار کم است.
  • عفونت: در صورتی که سوزن تزریق ژل دچار آلودگی باشد و یا در محیط آلوده تزریق رخ دهد، امکان انتقال آلودگی و عفونت به لب‌ها وجود دارد. اکیدا توصیه می‌شود برای تزریق فیلر لب حتما به متخصص زیبایی مراجعه نمایید. 
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *