لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم در تهران

تزریق فیلر زیر چشم امروزه به یکی از راه‌های پرطرفدار جوانسازی پوست صورت تبدیل شده است که می‌تواند ظاهری زیبا به صورت افراد ببخشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری به چگونگی انجام این روش و مزایای آن بپردازیم.

تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیرجراحی برای بهبود ظاهر این قسمت از صورت است. این روش معمولاً برای کاهش چین و چروک زیر چشم، جبران حجم از دست رفته در این قسمت و افزایش جوانی پوست در این قسمت استفاده می‌شود.

تزریق فیلر زیر چشم

فیلرها معمولاً شامل موادی مانند هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد و می‌تواند با جذب آب، رطوبت پوست را حفظ کند. تزریق فیلر چشم در واقع شامل تزریق مستقیم هیالورونیک اسید به قسمت زیر چشم است. این فیلرها عمدتاً به منظور افزایش حجم و پر کردن این قسمت استفاده می‌شوند.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

  • کاهش چین و چروک زیر چشم: با تزریق فیلر، حجم و پر بودن در ناحیه زیر چشم افزایش می‌یابد و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند.
  • جبران حجم از دست رفته: با پیری و فرایندهای طبیعی در اثر افزایش سن، ممکن است فرورفتگی و یا کاهش حجم در قسمت زیر چشم ایجاد شود. تزریق فیلر می‌تواند این از دست رفتن حجم را جبران کند و باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست در این قسمت شود.
  • بهبود ظاهر قسمت زیر چشم: برخی افراد، به دلیل اینکه زیر چشم آن‌ها فرو رفته است، ممکن هست همیشه چهره‌ی خسته‌ای داشته باشند. تزریق فیلر در این ناحیه می‌تواند حجم پف دور چشم را کاهش داده و با افزودن حجم به زیر چشم، بهبود ظاهر آن‌ها را به همراه داشته باشد.
  • نتایج طبیعی: یکی از مزایای این روش، این است که نتایج آن به طور کلی طبیعی به نظر می‌رسند. به دلیل این که مواد فیلر به طور مشابه با ساختار پوست عمل می‌کنند، بنابراین احتمال بروز عوارض نامطلوب به حداقل خواهد رسید.
  • زمان بهبودی سریع: معمولاً پس از انجام  تزریق، نتایج قابل مشاهده‌ای در کمتر از یک هفته به دست می‌آید و نیاز به زمان برای بهبودی بسیار کمی دارد.
تزریق فیلر زیر چشم دکتر خلیل آذر

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

تزریق فیلر زیر چشم توسط یک پزشک متخصص زیبایی باید انجام شود. روند کلی را می‌توان شامل مراحل زیر دانست:

1. مشاوره

قبل از انجام تزریق فیلر زیر چشم مهم است که با پزشک خود جلسه‌ی مشاوره داشته باشید. در جلسه مشاوره، پزشک شرایط و نیازهای شما را بررسی می‌کند. شما می‌توانید انتظارات خود را بیان کنید و پزشک می‌تواند شما را درباره نحوه تزریق فیلر، نوع فیلر مورد استفاده، و عوارض و مزایای مربوطه آگاه سازد.

2. آماده‌سازی

 پس از تعیین نوع فیلر مناسب، پزشک شما قسمت زیر چشم را به طور کامل تمیز می‌کند و ممکن است از مواد ضدعفونی کننده استفاده کند. سپس، در صورت صلاحدید پزشک و درخواست شخص شما احتمال استفاده از مواد بی حس کننده‌ی موضعی مانند کرم لیدوکائین پیش از انجام تزریق وجود دارد تا احساس درد را کمتر کند و به شما کمک کند این روش را راحت‌تر تجربه کنید.

3. تزریق فیلر

 پس از آماده‌سازی، پزشک با استفاده از سوزن یا کانولا فیلر را در ناحیه زیر چشم تزریق می‌کند. تزریق فیلر معمولاً با دقت و ظرافت زیادی انجام می‌شود، زیرا این قسمت بسیار حساس است و نیاز به تزریق دقیقی دارد. پزشک ممکن است از تزریقات مختلف در عمق‌های مختلف پوست استفاده کند تا به نتیجه مطلوب برسد. شما ممکن است در حین تزریق درد کوچکی احساس کنید، اما در صورت نیاز، می‌توانید از پزشک بخواهید از بی حسی موضعی استفاده کند تا احساس راحت‌تری داشته باشید.

4. مراقبت پس از تزریق

 پس از تزریق فیلر، پزشک ممکن است به شما توصیه‌هایی بدهد تا به طور بهتری به نتیجه برسید. این شامل استفاده از کمپرس یخ در منطقه تزریق، اجتناب از فشار دادن یا مالیدن آن قسمت، و پیگیری نتایج و عوارض ممکن است. توجه داشته باشید که تزریق فیلر زیر چشم یک روند پزشکی است و باید توسط پزشک متخصص انجام شود. همچنین، عوارض و مزایای مربوط به تزریق فیلر را قبل از اقدام به دقت بررسی کنید و در مورد هرگونه سوال یا نگرانی خود با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه گیری

مهم است که تزریق فیلر زیر چشم توسط یک پزشک مجرب و ماهر انجام شود، زیرا مهارت و تجربه پزشک در تزریق صحیح و بدون خطر آن بسیار مهم است. همچنین، قبل از تصمیم‌گیری درباره تزریق فیلر، مشورت با پزشک متخصص و بررسی شرایط فردی اقدام بسیار مهمی است. برای انجام این کار می‌توانید به بهترین متخصص پوست و مو در سعادت آباد تهران مراجعه کنید.

ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر

سوالات متداول

ماندگاری فیلر زیر چشم چقدر است؟

ماندگاری این روش به طور متوسط حدودا 9 تا 12 ماه است.

آیا تزریق فیلر زیر چشم باعث لیفت شدن چشم‌ها هم می‌شود؟

خیر، تزریق فیلر شقیقه انتخاب مناسبی برای لیفت شدن چشم‌ها است. 

آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض زیادی دارد؟

در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود، نیاز نیست نگران عوارض خاصی باشید. با این حال، ممکن است قرمزی پوست و یا ورم را برای چند روز اول تجربه کنید که جای نگرانی ندارد. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *