لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
عوارض تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر مسئله‌ای است که ذهن بسیاری از افراد را ممکن است مشغول خود کند. در واقع خیلی از افراد تزریق فیلر به نقاط مختلف صورتشان را به خاطر ترس از پیامدهای بعد از آن به تعویق می‌اندازند. اما به جای ترس بی مورد از عوارض و خطرات این روش زیبایی، باید بدانیم که این خطرات به چه علتی به وجود می‌آیند. در این مقاله با ماه همراه باشید تا به بررسی عوارض تزریق فیلر بپردازیم.

عوارض تزریق فیلر
عوارض تزریق فیلر

دلایل ایجاد عوارض بعد از تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

تجربه پزشک

پزشکانی که در تزریق فیلر تجربه دارند، کاندیداهای بهتری برای تزریق فیلر هستند. روش تزریق، تکنیک های انجام کار و رعایت موارد بهداشتی همگی از عواملی هستند که یک پزشک متخصص باید رعایت کند و در صورت عدم رعایت آن‌ها، عوارض تزریق فیلر در فرد ایجاد خواهند شد.

جنس فیلر استفاده شده

در این روش باید از فیلرهایی استفاده شود که با بدن سازگاری دارند. در واقع فیلرهایی که با بدن سازگار هستند باعث می‌شوند عوارض تزریق فیلر به مراتب کاهش پیدا کند. بسته به محلی که می‌خواهید در آن تزریق انجام دهید، فیلر مرتبط با همان قسمت باید استفاده شود.
حتما باید توجه داشته باشید که فیلر با شرایط بدنی شما مطابقت داشته باشد. در صورتی که به ماده خاصی حساسیت دارید، پیش  از تزریق به پزشک خود اطلاع بدهید تا از فیلری با جنس دیگر برایتان استفاده کند.

ناحیه ای که می خواهید در آن تزریق انجام دهید

در واقع اینکه می‌خواهید فیلر را در چه بخشی از صورتتان تزریق کنید اهمیت دارد. ممکن است بخش‌هایی از صورت و بدن به تزریق فیلر حساسیت داشته باشند. یا برای مثال اگر پیش از این در بخش‌هایی از صورت و بدن مشکلاتی به وجود آمده باشند، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. برای مثال مواردی مانند :

  • اگزما یا التهابات پوستی
  • اختلال در انعقاد خون
  • آتروفی پوستی
  • بارداری و شیردهی

تمامی این موارد در به وجود آمدن عوارض تزریق فیلر نقش دارند. 

اهمیت مراقبت‌های بعد از تزریق برای جلوگیری از عوارض

در صورتی که مراقبت‌های لازم و کافی بعد از تزریق نداشته باشید، احتمال بروز عوارض تزریق فیلر وجود خواهد داشت. رعایت روش‌های مراقبتی برای نتیجه بخشی و همینطور کاهش آسیب‌های احتمالی بعد از تزریق ضروری است.

عوارض تزریق فیلر

برخی از رایج‌ترین عوارض تزریق فیلر عبارتند از:

خونریزی و کبودی

احتمال اینکه در روزهای اول و دوم سطح پوست شما کبود شود یا به طور کلی دچار کبودی و خونریزی شوید بسیار است. مصرف آنتی بیوتیک به کاهش آن کمک می‌کند اما در صورتی که درد و خونریزی شما زیاد باشد، باید با پزشک خود در تماس باشید.

عفونت

در صورتی که سطح بهداشت پزشک یا محلی که در آن تزریق انجام می‌دهید به حد کافی خوب نباشد، احتمال بروز عفونت در شما ایجاد می‌شود. مصرف آنتی بیوتیک به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

عوارض پوستی

در صورتی که شما سابقه مشکلات پوستی داشته باشید، احتمال بروز عوارض وجود خواهد داشت. در واقع کهیر، ورم، اگزما، آلرژی پوستی همگی می‌توانند از عوارض شاخص پوستی باشند. مواد موجود در پرکننده‌ها باعث ایجاد این عوارض می‌شوند.
برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید پیش از انجام تزریق، از پزشک خود بخواهید شرایط شما را بررسی کند که آیا به این مواد حساسیت دارید یا با بدن شما سازگار هستند یا خیر.

عدم تقارن

احتمال بروز عدم تقارن پس از گذشت یک ماه در صورت شما وجود دارد. این اتفاق ناخوشایند است اما در نظر داشته باشید که برای افراد بسیاری اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از آن بهتر است مراقبت‌های بعد از تزریق را با جدیت رعایت کنید.

مشکل در بینایی

در موارد بسیار نادر و کمی، احتمال اختلال در بینایی فرد بعد از تزریق فیلر شقیقه وجود دارد. در واقع اگر پزشک متخصص تبحر کافی را نداشته باشد، ممکن است در هنگام تزریق اشتباهاتی انجام دهد که باعث بروز مشکلات در بینایی فرد شود.

نتیجه گیری

عوارض تزریق فیلر در افراد مختلف می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد. با توجه به عوارض متداول، اگر مشکلات دیگری بعد از تزریق در شما به وجود آمد حتما به بهترین متخصص پوست و مو در سعادت آباد تهران مراجعه کنید.  

ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *