لوگو دکتر سارا خلیل آذر
Search
Close this search box.
عکس شاخص تزریق بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم و تاثیرات چشم گیر آن

بوتاکس دور چشم از روش‌های شناخته شده برای جوانسازی پوست چشم و اطراف چشم است. این روش بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و دارای محبوبیت زیادی نیز است. از بین رفتن چین و چروک‌ها، تغییر حالت چشم‌ها به مدل دلخواه و دیگر تغییرات مدنظر از جمله مواردی است که با بوتاکس دور چشم می‌توان انجام داد. برای آشنایی بیشتر با این روش، در این مقاله با ما همراه باشید.

بوتاکس دور چشم

در چه مواردی از بوتاکس دور چشم استفاده می‌شود؟

شاید با عبارت بوتاکس، تنها برطرف کردن چین و چروک‌های عضو خاصی به ذهنتان برسد اما در واقع این طور نیست. بوتاکس دور چشم برای زیباسازی و فرم دهی چشم به صورت دلخواه نیز انجام می‌شود. برای مثال بوتاکس چشم گربه ای برای تغییر فرم انجام می‌شود و برای سنین مختلف مناسب است.

به جز دلایل زیبایی گفته شده، این روش می‌تواند راهی برای خلاصی از برخی درد‌ها باشد. برای مثال خستگی چشم، خشکی یا آبریزش شدید چشم، افتادگی پلک که باعث کاهش میدان دید است و انحراف چشم که دید را مختل  می‌کند. جدای از این موارد، با بوتاکس کردن می‌توان مشکل میگرن را نیز کنترل کرد زیرا بخش عمده ای از میگرن‌ها از ماهیچه‌های دور چشم نشات می‌گیرند و در نتیجه فلج کردن آن‌ها با استفاده از تزریق بوتاکس تاثیر مثبتی بر روند کاهش میگرن دارد.

البته ناگفته نماند که درمان هر کدام از موارد گفته شده به مشورت پزشک متخصص نیاز دارد. اما به طور کلی استفاده از بوتاکس دور چشم تاثیر مثبتی بر روند درمان خواهد داشت. 

بوتاکس دور چشم چه مراحلی دارد؟

اقدامات جوانسازی پوست و صورت همگی دارای یک سری مراحل هستند که باید در انجام آن‌ها دقت کافی داشت. به همین منظور می‌خواهیم درباره‌ی مراحل این روش توضیحاتی ارائه دهیم.

مشاوره پیش از بوتاکس دور چشم

مشاوره با پزشک، اولین اقدامی است که باید انجام دهید. پزشک متخصص زیبایی به شما توصیه کاملی در این باره که این روش مناسب شما است یا نه خواهد داد. همچنین در این جلسه به بررسی کامل وضعیت چشم و دور چشم شما خواهد پرداخت.

آمادگی قبل از بوتاکس دور چشم

پس از بررسی و مشاوره، ممکن است لازم باشد اقدامات و مراقبت‌های خاصی انجام دهید. برای مثال سعی کنید حداکثر یک هفته پیش از بوتاکس دور چشم از لیزر و اپیلاسیون صورت استفاده نکنید زیرا امواج استفاده شده بر نتیجه ممکن است تاثیر بگذارند. همچنین برای اثربخشی بهتر، حداقل 48 ساعت پیش از آن سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. 

پروسه بوتاکس دور چشم

پس از آمادگی‌های گفته شده نوبت به تزریق می‌رسد. موادی که تزریق می‌شوند شامل مقداری سم بوتولینوم نوع A، آلبومین انسانی و کلرید هستند. در این روند مواد تزریق شده باعث انقباض و در نهایت فلج کردن ماهیچه‌ها می‌شوند. نتیجه‌ی این تزریق، جوانسازی و فرم گیری مورد نظر دور چشم است. 

توجه کنید که هر اقدام زیباجویانه ای نیاز به مراقبت‌های بعد از آن دارد. این مورد برای این روش یز صدق می‌کند و باید بعد از انجام آن، مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

بوتاکس دور چشم برای چه افرادی مناسب است؟

پیش از این درباره مزیت‌های درمانی این روش گفتیم. بسیاری از افراد از چنین موضوعی اطلاع ندارند. به همین علت می‌خواهیم افراد مناسب برای انجام این کار را معرفی کنیم:

افرادی که چین و چروک های زیادی دارند

خطوط پنجه کلاغی در گذر زمان و به دلیل شرایط محیطی مانند استرس، تغذیه، آب و هوا، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و … ایجاد می‌شوند. وجود آن‌ها بر ظاهر ما تاثیر منفی گذاشته و چهره را پیر و پر چین و چروک نشان می‌دهد. 

افراد با افتادگی پلک

مشکلات مربوط به افتادگی پلک و چشم علاوه بر ظاهر افراد، بر میدان دید آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارند زیرا در گذر زمان امکان افتادگی بیشتر پلک وجود دارد و ممکن است چربی و پوست پشت پلک افتاده‌تر شود. بوتاکس دور چشم از چنین اتفاقی جلوگیری می‌کند.

نتیجه گیری

تاثیر چشم‌ها بر فرم کلی صورت بسیار بالاست. بوتاکس دور چشم می‌تواند فرم مورد نظرتان شما را ایجاد کند؛ مثلا ایجاد فرم گربه ای از این روش ایجاد می‌شود. پزشک متخصص زیبایی می‌تواند مدل‌های دیگری که از این شیوه به دست می‌آید را نیز به شما نشان دهد.

ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
ارتباط با دکتر سارا خلیل آذر
ماندگاری بوتاکس دور چشم چقدر است؟

به طور متوسط بین 3 تا 4 ماه.

آیا بوتاکس دور چشم می‌تواند در اصلاح فرم صورت نقشی داشته باشد؟

تزریق آن می‌تواند در قرینه سازی دو چشم و در نتیجه اصلاح فرم صورت نقش موثری داشته باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *